Du och Jag

Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Du och jag [del 8]

Av Lisa Wilund - 3 april 2010 14:41

Du och jag kapitel 8

 

Frida kände att hon måste bestämma sig... Och det gjorde hon, Frida reste sig sakta upp, men märkte inte att hennes fot fastnade. Hon tog tag i kanten upp mot marken och försökte klättra upp. Då kände hon hur det knakade till i foten, hon brydde sig inte om smärtan utan fortsätte att klättra upp, i sista sekund tog hon sig upp och tåget susade förbi i en hemsk fart. Frida försökte resa sig, men kunde ej stödja sig på foten. Hon skrek till men ingen hörde henne. Sen slog det Frida att hennes mobil inte låg i fickan och inte hennes plånbok heller... Hon tittade ner mot tåg rälsen och där låg hennes plånbok strimlad tillsammans med hennes mobil. Så här står Frida Berglund, mitt ute nånstanns vid en tågräls med en vrikad fot, hungrig, trött och helt utan nåt sätt att komunicera med nån och helt utan pengar. Tankarna virvlade omkring i Fridas huvud ett tag, innan hon beslutade sig för att försöka rädda grejjerna. Hon satte sig på kanten till rälset och börjar försiktigt sammla ihop allt. Hennes bank kort var helt oskadat så hon plockade på sig det. Hon fick till och med igång mobilen. Men hon hade såklart ingen mottagning, hon kollade på klockan 19:54 stod det. Fint tänkte Frida, nu är nog mamma arg... Frida ställde sig sakta upp och haltade därifrån. Hon kollade sig runt och gick mot nåt som såg ut som ett gatulyse, väl framme såg hon att det var en busshålls plats, hon läste på skylten. Om 1 minut bör det komma en buss som går hem till henne, och i samma sekund kommer bussen. Frida kliver på, och frågar vänligt om man får betala med kort.

- Haha kort? Nej du, inte på stadsbussarna. Svara busschaffören.

Frida känner hur ögonen fylls av tårar. Buss chaffören kollar på henne å ser sedan foten.

- Men var har du gjort unge? frågar busschaffören.

- Jag har.. Rammlat. Svarade Frida.

- Du, jag bjuder på denna resa, sa busschaffören.

- Tusen tack! Svara Frida.

Hon haltar iväg och letar efter en plats, lite längre bak hittar hon en bredvid en kille i ca. 25 års åldern gissar Frida.

- Men hej du, sluddrar killen.

- Hej, svara Frida osäkert.

- Jävlar vad du va snygg.

Frida känner att det lutkar sprit av honom. Så hon försöker ignorera honom. Han börjar ta på henne, han lägger handen på hennes lår. Hon slår skräckslaget bort hans hand.

- Men vad gör du, jag tycker ju om dig, sluddrar han argt.

- Men vafan, jag känner inte dig, säger Frida irriterat.

- Men måste du känna mig för att ligga med mig? Skriker killen.

Några på bussen stirrar på Frida och den konstiga killen. Frida ser en tom plats bredvid en tant, när bussen stannar för att släppa av några flyr Frida till tanten. Killen märkte tydligen inte att hon var borta. Äntligen tänkte hon, om en kvart är jag hemma och då är allt bra!

Då hör hon hur busschaffören skriker nåt, och sen känner hon hur hela bussen rullar runt. Hon känner en förfärlig smärta och hör folk som skriker. Frida tror att hon ska dö, men hon hör en ambulans då lugnar hon ner sig lite, men smärtan hon känner går inte att beskriva. Det tar ett bra tag innan hon känner hur hon lyfts upp. Hon uppfattar inte så mycket men efter ett tag känner hon ett stick i armen och sen sommnar hon sakta in.

 
 
Ingen bild

Lisa LOVER

12 april 2010 10:15

Älskar dig bby

 
Ingen bild

annaråbom.

11 maj 2010 20:02

grymt jävla bra på att skriva! :o
asbra berättelse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards